onsdag den 29. august 2007


De seneste dage har jeg haft gang i flere "ting" på én gang. Jeg kom videre med Creative Commons - fik tilføjet en licens til mit hortensia-billede.

Wikipedia har jeg også set lidt nærmere på - kendte den nu i forvejen - blev oprettet som bruger - det vil så vise sig om jeg får brug for det.... Læste iøvrigt i går en artikel om en undersøgelse af Wikipedea kontra traditionel journalistik at W indholdsmæssigt hvad angår aktualitet og fakta er fint med.

I Wikispaces har jeg oprettet en wiki kaldet "BiblioteksPraksis". Tanken var at samle diverse beskrivelser af arbejdsgange, meddelelser vedr. det daglige arbejde etc. Wikien er oprettet - men driller. Jeg vil gerne ha' slettet noget tekst - men kan ikke finde ud af det. Har lige spurgt Monica, som heller ikke kunne se at man kunne slette igen - hun arbejder på sagen!

Google docs and Spreadsheets har jeg også haft gang i - nyttigt redskab til brug for arbejsgrupper som f.eks vedr. Fokusområdet. Men vil vi nu også huske at bruge det....?

Gliffy - kikkede jeg lige på og sendte så hurtigt linket videre til Anders og Christina - min søn og svigerdatter - der lige har købt hus - så kan de gå igang med indretningen.

Forleden oprettede jeg en "opslagstavle" i Writeboard, jeg kunne se, at den kunne være rigtig nyttig til en helt privat ting, jeg har gang i. Da jeg så ville logge på igen i dag, ja så kunne jeg ikke det. Det viste jeg - hvad jeg lykkeligt havde glemt i mellemtiden - at jeg kun kan komme ind via en url som er sendt til min email. Man kan altså ikke logge på med login og password, men skal gemme adressen og kan kun komme ind den vej.

Ingen kommentarer: